- Hlavná stránka
- O nás
- Poslanie a súčastnosť
- Zriaďovacia listina
- História
- Manažment
- Hlavní odborníci MZ SR
- Etická komisia
- Systém manažérstva kvality
- Darcovia
- Dobrovoľnícka služba
- Duchovná služba
- ZŠ pri UNM
- Organizačná štruktúra
- Plán rodovej rovnosti
- Ekonomika a legislatíva
- Medicínske pracoviská
- Pacienti
- Médiá
- Odborná verejnosť
- Kariéra
- Pýtate sa
- Kontakt
- COVID-19
Mediátor pomáha riešiť konfliktné situácie
Univerzitná nemocnica v Martine je zdravotnícke zariadenie, ktorého prioritou sú spokojní pacienti. Ceníme si, že v prieskume spokojnosti pacientov s poskytovanou zdravotnou starostlivosťou s názvom Nemocnica roka 2015, ktorý realizoval inštitút INEKO, sme získali tretie miesto spomedzi štátnych univerzitných a fakultných nemocníc.
V snahe naďalej zlepšovať poskytovanú zdravotnú starostlivosť a minimalizovať negatívny dopad konfliktov medzi zdravotníckym personálom a pacientom, prípadne príbuznými našich pacientov, sme v roku 2015 vytvorili inštitút Mediátora. Do tejto funkcie sme vybrali skúseného nestranného a nezávislého človeka s dlhoročnou medicínskou praxou a s dobrými komunikačnými zručnosťami, ktorý má pomáhať riešiť hraničné situácie vznikajúce v našej nemocnici.
Osoba mediátora slúži ako komunikačný most v čase komunikačnej krízy. Úlohou mediátora je počas trvania konfliktu vytvoriť a udržať atmosféru, ktorá umožní zainteresovaným stranám komunikovať, pokúsiť sa vzájomne pochopiť a nájsť prijateľné riešenie.
Mediáciu, ako spôsob riešenia konfliktov, používame v prípadoch, keď obe strany sú už v rozbehnutom konflikte a nevedia ďalej svoj spor riešiť bez pomoci tretej nestrannej osoby, nakoľko kvôli emóciám zlyháva vzájomná komunikácia. Stretnutie s mediátorom iniciuje v špecifických prípadoch Oddelenie práva a kontroly, alebo Oddelenie pre styk s verejnosťou a médiami.